Pentru început, câteva cuvinte de recunoştinţă echipei ziarului TIMPUL care atât de laconic, dar şi profund a redat esenţa întâlnirii prim-ministrului Vlad Filat cu rectorii universităţilor. De fapt, anume această reflectare principială m-a înaripat să-mi expun gândurile faţă de o problemă cardinală în evoluţia unei instituţii de învăţământ superior: autonomia universitară.

Mai ales că au trecut 15 ani de la aprobarea Legii Învăţământului, şase ani de la aprobarea Codului cu privire la ştiinţă şi inovare, cinci ani de la implementarea Procesului de la Bologna, iar acum suntem în preajma apariţiei Proiectului Codului Educaţiei… Şi apoi e firesc să mai efectuăm nişte analize a acestor reforme, care necesită monitorizare, responsabilitate, sinteză, iar pentru primii ani de implementare ar trebui să determinăm impactul şi riscurile respective. Pe scurt, monitorizarea tuturor activităţilor supuse reformei pentru a verifica pe cât de corect „păşim cu dreptul” (cu toate că sunt stângaci). Detalii