Peste 60 de Firme de exercițiu din 12 instituții de învățământ profesional tehnic din Republica Moldova și România au efectuat tranzacții financiare virtuale ale firmelor, încasări, depuneri în cont și au organizat concursuri la cea de a X-a ediție a Târgului Naţional al Firmelor de Exerciţiu. Evenimentul a avut loc în în incinta Centrului de Excelență în Viticultură şi Vinificaţie din Stăuceni, în data de 30 noiembrie curent.
Firma de excercițiu este o metodă inovativă și interactivă de învățare pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial în rândul elevilor din instituțiile din învățământul profesional tehnic. Astfel, cei cca 300 de elevi participanți la Târg au reușit să pună în practică competențele dobândite în pregătirea lor profesională, prin participarea la simularea realităților economice, să-și dezvolte abilități de antreprenori și munca în echipă. Aceste calificări și experiențe sunt relevante pentru viitorii specialiști, făcând mai accesibilă angajarea lor în câmpul muncii.
Ghid practic pentru candidaţii la studii
De asemenea, în cadrul Târgului au fost premiate cele mai bune firme de excerțiu. Astfel, peste 100 de elevi au primit diplome, trofee, precum și voucere oferite de către Proiectul Uniunii Europene ”Asistență Tehnică pentru domeniul Învățământului Profesional Tehnic din Republica Moldova”. În cadrul competiției au participat și firme de exercițiu de peste Prut, una dintre ele ajungând printre câștigători.
Premianții locului întâi de la fiecare secțiune au primit trofee și vouchere în sumă de 1000 de lei pentru procurarea rechizitelor de birou, necesare în gestionare firmelor de exercițiu. Câștigătorii celor 9 categorii sunt:
• Cea mai bună prezentare PPT: “INFINITY” SRL, Centrul de Excelență în Economie și Finanțe din Chișinău;
• Cel mai bun catalog: ,,Dolcevino”, Colegiul Economic “Ion Ghica”, Târgovişte, România;
• Cea mai reprezentativă mascotă: „ArtFlora” SRL, Colegiul Agroindustrial din Râșcani;
• Cele mai reprezentative materiale promoționale: “Astral” SRL, Centrul de Excelență în Economie și Finanțe din Chișinău;
• Cel mai reprezentativ logotip: “Keyko Food” SRL, Centrul de Excelență în Economie și Finanțe din Chișinău;
• Cel mai bun slogan: “Black Eagle” SRL, Centrul de Excelență în Economie și Finanțe din Chișinău;
• Cea mai bună pagina web: “Ailes de Papillon” SRL, Centrul de Excelență în Economie și Finanțe din Chișinău;
• Cel mai bun spot publicitar: “Moldrinks” SRL, Centrul de Excelență în Economie și Finanțe din Chișinău;
• Cel mai bun promoter: “INFINITY” SRL, Centrul de Excelență în Economie și Finanțe din Chișinău.
La ceremonia oficială de deschidere a Târgului au participat Dl. Fabien Schaeffer, manager de proiecte, Delegaţia Uniunii Europene în Republica Moldova, Viceministrul Agriculturii şi Industriei Alimentare, Dl. Vasile Luca, Dl. Sergiu Zabolotnîi, directorul Colegiului Național de Viticultură și Vinificație din Chișinău și Dna Doina Soltan, consultant superior în cadrul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării.
Târgul Naţional al Firmelor de Exerciţiu, ediţia a X-a a fost organizat de Centrala Firmelor de Exerciţiu din Moldova, Centrul de Excelență în Viticultură şi Vinificaţie din Stăuceni, în parteneriat cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, cu suportul Proiectului Uniunii Europene ”Asistență Tehnică pentru domeniul Învățământului Profesional Tehnic din Republica Moldova”.