Am avut plăcerea să citesc zilele trecute cartea „Ce mi-a șoptit o vrăbiuță. Confesiunile unei minți creative”, autobiografia lui Biz Stone, cofondator Twitter. Nu mi se întâmplă asta des, dar am simțit că e genul de carte pe care nu o pot lăsa din mână. Chiar și atunci când am făcut o pauză din lectură, gândurile mele erau tot la acțiunea din carte și la ce se va întâmpla în continuare. Am fost pur și simplu captivat.

Citind această carte, nu doar vei cunoaște detaliile din spatele înființării unei afaceri de anvergură internațională, precum Twitter, ci vei și învăța câteva lecții de bază care te vor ajuta să devii un specialist sau un antreprenor de renume, gasim pe romaniancopywriter.ro.

În continuare îți voi spune care sunt cele mai importante lecții pe care le vei descoperi, prin exemple și povești interesante, în această carte:

Lecția 1: oportunitățile pot fi fabricate

Lumea e un câmp infinit de oportunități. Tot ce trebuie să faci este să știi ce îți dorești și să cauți oportunitatea potrivită pentru tine. Biz Stone s-a născut și a crescut într-un mediu care îi limita oportunitățile, însă, încă din liceu, a început să și le fabrice singur. Nu exista o echipă de sport în care să se poată integra; de aceea, a înființat echipa de lacrosse a liceului și a devenit căpitanul ei. Nu avea timp să se ocupe în timpul liber și de jobul part time, și de temele pentru acasă și de echipa de sport. De aceea, și-a convins profesorii că temele pot fi făcute la școală, pentru o mai bună aprofundare a materiei.

Aceste simple exemple confirmă prima lecție din experiența lui Biz.

Lecția 2: nu gândi linear!

O gândire lineară te poate face să funcționezi ca pe bandă rulantă, ca un robot care își duce existența în fiecare zi făcând același lucru. Te poate face să intri într-o rutină din care cu greu mai poți ieși.

Fă mereu schimbări în viața ta și gândește… multidimensional. Fii deschis la idei noi, locuri noi, oameni noi, oportunități noi.

Lecția 3: creativitatea este inepuizabilă

Nu există persoană non-creativă, există doar persoane care își folosesc într-o mică măsură această abilitate. Creativitatea apare atunci când există constrângeri și nu primești ajutor extern. De exemplu, Twitter este destinat oamenilor creativi care vor să comunice într-un mod diferit: fiecare tweet se limitează la 140 de caractere.

Steven Spielberg, atunci când regiza celebrul film Jaws, a dorit să construiască un rechin uriaș mecanic și să filmeze îndeaproape scene sângeroase când rechinul atacă personajele. Totuși, această cerere nu a fost aprobată pentru că nu era buget suficient. De aceea, a găsit o soluție mai ieftină: a filmat din perspectiva rechinului, când atacă pe sub apă, pe sub picioarele înotătorilor. Aceste scene sunt mult mai captivante și, însoțite de o coloană sonoră potrivită, au rămas în istoria cinematografiei.

Așadar, bucură-te când ești constrâns, pentru că atunci îți dai seama cât de creativ ești de fapt!

Lecția 4: a pune întrebări nu costă nimic

Biz Stone avea obiceiul, încă din copilărie, să discute cu cât mai multe persoane și să le adreseze cât mai multe întrebări. De cele mai multe ori avea ocazia să afle povești interesante care să îl inspire și să îl ajute în ceea ce face. Așa a reușit să își cunoască viitorul partener de afaceri, Evan Williams, alături de care lucrează și în prezent.

Nu te costă nimic să pui întrebări și să discuți cu persoane care te-ar putea ajuta. În special în zilele noastre, când ai la câteva click-uri distanță, aproape orice adresă de email îți dorești.

http://romaniancopywriter.ro/lectii-de-la-cofondatorul-twitter/