Profilele de pe reţelele de socializare ale celor care aplică pentru obţinerea unui împrumut au început să fie verificate de către reprezentanţii companiilor din domeniu. Practica este din ce în ce mai des întâlnită, prin intemediul ei fiind verificată eligibilitatea posibililor clienţi pentru obţinerea unui împrumut, scrie Gandul.info.

Reţelele de socializare precum Facebook, Twitter, Instagram sau Snapchat pot oferi de multe ori informaţii despre cei care vor obţină un împrumut. Acestea pot reprezenta un dezavantaj, mai ales dacă între ceea ce au scris în cererea pentru obţinerea împrumutului şi datele afişate online există discrepanţe.

Specialiştii în domeniu se tem că atenţia din ce în ce mai mare acordată profilelor de social-media ar putea creşte posibilitatea ca cetăţenilor sau antreprenorilor să li se refuze pe nedrept un împrumut sau ar putea creşte dobânzile pe care aceştia ar fi nevoiţi să le plătească în cazul în care reuşesc să îl obţină.

Şi angajatorii îi verifică mai nou pe cei care aplică pentru obţinerea unui loc de muncă folosind aceeaşi metodă pentru a afla mai multe despre cine sunt ei cu adevărat în viaţa de zi cu zi prin intermediul mesajelor şi al fotografiilor postate pe internet.