Ministerul Educației a organizat marți, 4 aprilie, un atelier de lucru pentru cadrele didactice și manageriale din colegii și centre de excelență în contextul experimentării noului concept de organizare și desfășurare a examenului de calificare la specialitățile „Informatica”, „Finanțe”, „Metrologie, standarde și certificarea producției”, „Contabilitate”, „Ecologia și protecția mediului ambiant”.
La atelier au participat în jur de 50 de profesori implicați în procesul de experimentare a noii metodologii. Aceștia au prezentat rezultatele pretestărilor desfășurate până acum și au oferit recomandări pentru definitivarea criteriilor de evaluare finală la cele șase specialități.
Noua metodologie urmărește să asigure imparțialitatea procesului de evaluare, să implice piața muncii în evaluarea elevilor, astfel sporind competențele profesionale ale absolvenților și șansele lor de angajare.
Potrivit lui Silviu Gîncu, Șef direcție ÎPT la Ministerul Educației, noua metodologie de organizare a examenelor de calificare în instituțiile ÎPT se află în fază experimentală, având scopul să asigure legătura dintre pregătirea elevilor în școală și evaluarea finală.
În cadrul atelierului, expertul Karen Adams a oferit participanților o viziune internațională asupra organizării și desfășurării examenelor de calificare, referindu-se la instrumentele utilizate în certificarea competențelor profesionale ale elevilor, asigurarea calității, elaborarea subiectelor și alte aspecte.
În rezultatul atelierului, 30 de profesori au fost selectați pentru a participa ulterior la două runde de instruiri aprofundate în domeniul evaluării, care vor fi organizate în perioada aprilie-iunie 2017. Aceștia urmează să devină evaluatori naționali în domeniul certificării competențelor profesionale ale absolvenților ÎPT.
Atelierul de lucru a fost organizat de Ministerul Educației cu sprijinul Proiectului de Asistență Tehnică al Uniunii Europene.