Atâta timp cât nu există o instrucțiune universală despre cum să-ți educi cu succes copiii, psihologii au arătat câțiva factori care sunt capabili să aducă succesul!

Iată ce au în comun părinții copiilor de succes:

1. Ei îi învață pe copii să-și îndeplinească responsabilitățile casnice.

“Datorită muncii casnice, copiii nu doar își ajută părinții, ei învață că pentru binele comun trebuie să se străduiască toți și fiecare”, -a spus decanul primului an al Universității din Stenford, Julie Litcott-Heims, citim pe eustiu.com.

Ea susține că din copiii, atrași de părinți în lucrul prin casă, cresc muncitori, care crează ușor relații și găsesc limbă comună cu ceilalți angajați.

Ei sunt mult mai sensibili, pentru că știu nu din auzite că înseamnă să te autodepășești în permanență, și sunt capabili să-și asume responsabilități pentru îndeplinirea anumitor misiuni.

“Determinându-i pe copii să se implice în treburile casnice ( să facă ordine în apartament, să spele vasele, să ducă gunoiul) îi învățăm: “Eu trebuie să fac lucruri necesare pentru viață, pentru a fi parte din această viață”, – explică profesoara.

2. Le oferă copiilor lor deprinderi sociale.

Savanții de la Universitatea din Pensilvanya și cei de la Universitatea Diuka au studiat pentru 700 de copii de la grădiniță până la vârsta de 25 de ani în toată America. Unii au demonstrat o legătură reciprocă între deprinderile sociale ale copiilor din grădiniță și succesul lor la maturitate.

Rezultatul studiului care a durat 20 de ani oferă posibilitatea de a vorbi despre faptul că copiii adaptați social, care puteau liber să acționeze cu alții fără implicarea maturilor, au crescut mai înțelegători, mereu gata să vină în ajutorul celor din jur, și au învățat să-și rezolve singuri problemele. Ei cu siguranță au primit studii superioare și un loc permanent de muncă la 25 de ani, spre deosebire de cei a căror deprinderi sociale din copilărie au fost dezvoltate mai puțin.

“Acest studiu confirmă că favorizarea dezvoltării deprinderilor sociale și emoționale la copii, este una dintre principalele misiuni la care trebuie să atragem atenție pentru a asigura copilului nostru un viitor fericit “, – susține Cristen Shubert, directorul unei companii de programare.

3. Au așteptări mari.

Folosind datele sondajului național, 6600 de copii, născuți în anul 2001, profesorul Universității din California Nil Helfon și colegii său, au descoperit că așteptările părinților au o influență mare asupra realizărilor copiilor.

“Părinții care și-au văzut în viitor copiii studenți, se pare că l-au dus spre realizarea acestui scop, indiferent de capacitățile financiare și alte condiții.”, – susține profesorul în raportul său.

Această dependență explică așa numitul efect Pigmalion: dacă o persoană va crede în adevărul unei informații, el fără să vrea va acționa în așa fel, ca această informație să se confirme.

Dacă vorbim despre copii, ei mult timp trăiesc din așteptările părinților.

4. Au o relație bună.

Potrivit unui studiu realizat de profesorii Universității Illinois, copii din familii conflictuale, fie că trăiesc sub același acoperiș sau sunt divorțați, le vine mai greu, decât copiilor a căror părinți au o relație bună.

Profesorul Rober Huzz, susține că în urma mai multor cercetări, copiii care trăiesc în familii neconflictuale cu un singur părinte, trăiesc mai bine decât copiii din familiile în care mama și tata se ceartă mereu.

Fiind mari deja, oamenii resimt durerea și stresul divorțului părinților, chiar și după zeci de ani de când acesta a avut loc.

5. Au atins rezultate înalte în instruire.

Psihologul Sandra Tang de la Universitatea din Michigan a dedus în anul 2004 că mamele care au studii superioare, au crescut copii care au atins același rezultat.

Studiin istoria a peste 14000 de copii, care au venit la grădiniță între anul 1998 și 2007, savanții au conchis că copii mamelor adolescente au terminat mai rar colegiul sau universitatea, decât restul. La vârsta de 8 ani deja se poate stabili dacă copilul va avea sau nu succes și activitate profesională.

6. Se ocupă cu matematica de la vârste fragede.

O cercetare făcută pe baza a 35000 de copii de vârstă preșcolară din America, Canada și Anglia, în anul 2007 a arătat că dezvoltarea gândirii matematice la copii de la cele mai fragede vârste dă rezultate foarte bune.

Autorul studiului susține: “Una dintre cele mai neașteptate descoperiri a fost importanța deprinderilor de rezolvare a operațiilor matematice de la vârste fragede. Aceste deprinderi sunt garantul succesului la materiile exacte, dar determină și viteza lecturii”.

7. Își consolidează relațiile cu copiii lor.

Un studiu realizat pe baza a 243 de copii din familii social-vulnerabile au demonstrat că copiii care au primit mai multă grijă, nu doar treceau cu succes examenele educative în copilărie, dar creau relații sănătoase și atingeau rezultate academice.

În raport este indeicat că părinții grijulii reacționează adecvat la necesitățile copilului și îi asigură o bază sigură pentru cunoașterea luimii.

8. Sunt expuși mai puțin stresului.

Brigitt Shult susține că numărul de ore pe care mamele le petrec cu copiii lor la vârsta de 3-11 ani nu acționează prea mult asupra comportamentului, bunăstării și realizărilor copilului.

Mai mult, grija exagerată poate să împiedice dezvoltarea sănătoasă.

O mamă stresată, mai ales dacă încearcă să se rupă între muncă și copil, acționează rău asupra lor.

Infecția emoțională este o stare psihologică, când oamenii iau emoții unul de la altul, ca pe o răceală. Studiile demonstrează că dacă prietenul tău este fericit, dispoziția lui strălucitoare va veni și la voi, iar dacă el este trist și tu te vei simți aiurea. Așa că dacă copiii sunt enervați sau obosiți, starea lor trece la copil.

9. Ei apreciază străduințele, nu victoria!

Realizările copilului determină înțelegerea lui referitor la cum să obții succesul. Psihologul Carol Dvec timp de zece ani a studiat această întrebare și a ajuns la concluzia că există două variante de relații pentru succes atât pentru copii cât și pentru maturi:

Fixarea gândurilor, presupune că caracterul nostru și capacitățile artistice sunt statice. Le primim la naștere și nu se schimbă prea mult. Succesul este rezultatul capacităților înăscute.

Dezvoltarea gândirii are legătură cu provocările, cu experiența, iar insuccesul nu este un indicator al prostiei sau al slăbiciunii, ci este o lecție, care ni se oferă pentru a face concluzii, și ași dezvolta capacitățile.

La baza relației copilului cu succesul său, stă în mare parte, insistența părinților: dacă îi spuneți copilului că a reușit ceva pentru că seamănă cu tata sau cu mama, el va înțelege că succesul lui depinde doar de moștenirea lui;dacă o să-i explicați că pentru a-i reuși ceva trebuie să depună efort și să nu cedeze dacă nu-i va ieși din prima, copilul va ști că își poate dezvolta capacitățile.

10. Mamele merg la muncă.

Mama care are un loc de muncă în afara casei are o influență bună asupra copilului.

S-a demonstrat că fiicele, a căror mame au mers la muncă, au primit o educație deplină, au ocupat mai multe funcții de conducere și au câștigat cu 23% mai mult decât cele a căror mame au stat acasă.

Fiii femeilor care aveau un loc de muncă au petrecut mai mult timp cu copiii și s-au ocupat cu grijile casei.

11. Au un statut social mai mare.

Cu cât mai multe active au părinții, cu atât mai bune sunt rezultatele pe care le au copiii lor la școală.

12. Ei sunt mai degrabă autorități decât autoritari.

Psihologul Diana Bomraid a descoprit 3 stiluri educative de bază:

Liberal- se catacterizează prin emoționalitate și un nivel scăzut de control în forma permisiunii și iertării.
Autoritar- are un nivel scăzut de emoționalitate și un nivel înalt de control.
Autoritate- emoții calde în raport cu copilul, un nivel înalt de control, acceptare, iertare.
Este ideal ca copilul să fie educat în stilul autorității, când este învățat să-i respecte pe cei autoritari dar să nu cadă sub controlul lor.

13. Învață tăria de caracter.

Este vorba despre stârnirea și menținerea interesului pentru scopuri pe termen lung. Să-i înveți pe copii să-și imagineze și să facă realitate viitorul pe care vor să-l creeze.