Subiectul temelor pentru acasă primite de copii în clasele 1-4, a modului în care sunt gândite şi volumul de muncă pe care îl implică a devenit în ultimii ani un aspect dezbătut şi în România. Un profesor în psihologie şi neuroştiinţe a cercetat în ultimii 25 de ani influenţa temelor asupra şcolarilor, iar concluziile arată că impactul este negativ din multe puncte de vedere.

Profesorul american în psihologie şi neuroştiinţe Harris M. Cooper a studiat în ultimii 25 de ani cât de eficiente sunt temele pentru acasă în procesul de învăţare şi care este impactul acestora asupra elevilor din clasele primare. Acesta a publicat concluziile anilor de studiu în cartea „The Battle over Homework: Common Ground for Administrators, Teachers, and Parents”, unde se menţionează, printre altele, că temele sunt relevante pentru succesul elevilor de liceu, dar beneficiile se diminuează în cazul elevilor din ciclul gimnazial şi scad dramatic în ceea ce priveşte şcolarii din clasele 1-4.

Conform observaţiilor şi cercetărilor făcute de profesorul american în decursul celor 25 de ani, temele pentru acasă în forma în care sunt gândite în prezent au un impact negativ asupra şcolarilor:

1. Afectează relaţia copilului cu şcoala

Temele pentru acasă generează o atitudine negativă a copilului faţă de şcoală încă de la primul său contact cu sistemul de învăţământ. Iar acesta este ultimul lucru pe care un învăţător trebuie să-l facă, subliniază profesorul Harris M. Cooper. În schimb, copiii ar trebui încurajaţi să înveţe într-un mod distractiv pentru ei, pentru că încă se află la vârsta când acumularea de cunoştinţe se face mai simplu dacă implică jocul.  Detalii

http://adevarul.ro/life-style/parinti/concluziile-cercetari-25-ani-arata-temele-acasa-efecte-negative-copiilor-clasele-1-4-1_57ac2f1b5ab6550cb8a89cfd/index.html