Cu toții pierdem timpul, așa că nu încercați să vă minţiţi. Indiferent dacă sunteți tânăr la un job temporar care încearcă să vă treacă plictiseala, navigând pe internet sau sunteţi un CEO experimentat care nu se poate concentra asupra a ceea ce are de făcut. Pierderea timpului este dureroasă la locul de muncă din întreaga SUA şi marea majoritate a angajaților știu că pierd minim 30 de minute sau mai mult în fiecare zi.

Dacă sunteți pe cont propriu, la acest moment vă gândiți la voi: “Eu cred că aşa se întâmplă, dar nu e cazul meu. Eu nu sunt tipul de persoană care pierde timpul “. Acest lucru se datorează faptului că nu pierdeți timpul în mod deliberat – din păcate, majoritatea formelor de pierdere a timpului sunt pline de șiretlicuri și nu sunt controlate de fiecare. până când este deja prea târziu să rectificaţi ceva. Ai putea pierde ore în fiecare zi fără să-ţi dai seama.

Care este soluția? Creșterea gradului de conștientizare, căutarea motivelor, contabilizarea și corectarea acestor discrepanțe.

  1. Ritualuri

Toți avem nişte ritualuri la birou – mici rutine pe care le facem în fiecare zi, dintre care unele sunt productive și majoritatea nu sunt. S-ar putea să vă apropiați de coolerul de apă şi să discutați puțin timp în primele 15 minute ale zilei sau să începeți să citiți știrile timp de 20 de minute.

Deși nu este întotdeauna o pierdere de timp, pericolul vine aici, fără a fi conștient de timpul petrecut. Oamenii tind să uite repetările individuale ale rutinelor pe termen lung (de exemplu, modul în care uitați adesea să conduceți acasă de la locul de muncă), ceea ce înseamnă că petreceți acest timp, făcând un ritual fără a realiza chiar ceea ce faceți. Luarea pauzelor și citirea știrilor nu sunt neapărat lucruri rele, dar pot afecta productivitatea.

  1. Distragerile

Distragiile sunt o cauză majoră de pierdere de timp, iar acest lucru este bine documentat . Majoritatea oamenilor înțeleg distragerile evidente, superficiale, care se opresc la nişte deprinderi – de exemplu, ați putea verifica Facebook în loc să lucrați pentru acea problemă dificilă sau cumpărați online între sarcini.

Acestea sunt ușor de identificat, dar greu de învins. De obicei, deconectarea de la Internet (sau sursa) și planificarea timpului pentru aceste activități mai târziu sunt strategii bune. Cu toate acestea, este mai probabil să suferiți de distragerile pe care nu le recunoașteți ca fiind distragerea atenției – cum ar fi, răspunsul la e-mailurile care apar în mod constant sau suntem traşi într-o conversație la nivel de birou. Încercați să vă poziţionaţi în colectiv mai bine.

  1. Comunicarea

Comunicarea este necesară și, într-o lume ideală, este eficientă. Cele mai eficiente comunicatori pot folosi lucruri precum e-mailuri, întâlniri și apeluri telefonice pentru a-și îmbunătăți productivitatea colectivă. Cu toate acestea, pentru majoritatea dintre noi, aceste soluţii sunt interprtate ca pierdere de  timp.

De câte ori ați primit un e-mail lung, care vă solicită să citiţi mai multe paragrafe, explicând o idee foarte simplă? La câte întâlniri ați participat, fără a fi o prioritate pentru moment? Străduiți-vă să aveţi o comunicare mai eficientă și veți găsi mai mult timp pentru a fi mai productivi.

  1. Refuzul de adaptare

Oamenii au motive diferite pentru se adapta. Ritmul lor de gândire şi de a acţiona face ca ei să se schimbe mai greu. Alții pretind a fi perfecționiști în favoarea planificării, care nu-i plac să-și schimbe concepțiile sau abordările atunci când circumstanțele se schimbă. În orice caz, refuzul de a vă adapta stilul de lucru sau de a vă concentra atunci când schimbările de situație, vă vor costa scump din punct de vedere al timpului pierdut. De exemplu, dacă obțineți informații noi despre condiţiile unui client, vă recomandăm să opriți și să analizaţi mai mult timp decât v-aţi propus.

  1. Sarcini pe prioritățile greșite

Să presupunem că ați reușit să identificați și să remediaţi toate erorile ce ţine de organizarea timpului, pe care le-am enumerat mai sus. Lucrezi la sarcini care trebuie făcute pentru 100% în această zi – cu excepția pauzelor, care sunt de fapt importante pentru a rămâne productiv. Dar ești sigur că nu pierzi timpul, făcând o muncă gresită? Ne îngropăm cu sarcini lipsite de importanță, doar pentru a realiza la sfârșitul zilei că, de fapt, mai mari și importante proiecte încă nu le-aţi realizat? Dacă da, aveți o problemă de prioritizare. Din fericire, acest lucru poate fi abordat prin categorizarea și funcționarea mai proactivă a sarcinilor dumneavoastră.

5 modalități eficiente de a nu mai pierde timpul pe Internet

A fi mai productiv începe cu acceptarea adevărului dur – probabil că pierdeți la fel de mult timp ca oricine altcineva. Odată ce recunoașteți acest lucru, puteți identifica domeniile-cheie ale programului dvs. de lucru care necesită îmbunătățire și le eliminați treptat sau le puteți îmbunătăți. Acest lucru nu înseamnă că veți fi în cele din urmă perfecți la gestionarea și petrecerea timpului – nimeni nu este – dar veți deveni un pic mai organizat și asta se traduce în ore suplimentare de timp în fiecare săptămână.