Unul dintre cele mai grele lucruri din viață este să știm când să renunţi și când să mergem mai departe

Pe de o parte, perseverența și hotarul este cheia succesului în orice domeniu. Oricine care își stăpânește capacităţilele se va confrunta cu momente de îndoială și va găsi cumva hotărârea interioară de a continua. Dacă vrei să construiești o afacere reușită sau să creezi o căsnicie fericită sau să înveți o nouă abilitate, atunci “să te lipeşti de ea” este poate cea mai critică trăsătură pe care o ai.

Pe de altă parte, a spune cuiva să nu renunțe niciodată este un sfat teribil. Oamenii de succes renunta tot timpul. Dacă ceva nu funcționează, oamenii inteligenți nu o repetă fără sfârșit. Ei revizuiesc. Se adaptează. Ei pivotează. Au plecat. După cum se spune, “Nebunia face același lucru de multe ori și așteaptă rezultate diferite”.

Viața necesită ambele strategii. Uneori trebuie să arătați încredere neclintită și să vă dubleze eforturile. Uneori trebuie să abandonezi lucrurile care nu funcționează și să încerci ceva nou. Întrebarea cheie este: cum știi când să renunți și când să rămâi cu ea?

O modalitate de a răspunde la această întrebare este să folosiți un cadru pe care îl numesc cele 3 etape ale eșecului.

Cele 3 etape ale eșecului

Acest cadru ajută la clarificarea lucrurilor prin eliminarea provocărilor în trei etape ale eșecului:

Etapa 1 este o nerespectare a tacticii.  Aceasta este CÂTE GREŞELI. Ele apar atunci când nu reușiți să construiți sisteme rezistentă, uitați să măsurați cu atenție și să obțineți erorile în detalii. O nerespectare a tacticii este o nerespectare a unui plan bun și o viziune clară.

Etapa 2 este o nerespectare a strategiei.  Acestea sunt CE GRESELI. Ele apar atunci când urmați o strategie care nu reușește să livreze rezultatele dorite. Puteți ști de ce faci lucrurile pe care le faci și poți ști cum să facă lucrarea, dar totuși a ales greșit ce să facă ca să realizeze.

Etapa 3 este o nerespectare a viziunii.  Acestea sunt DE CE GREŞESC. Ele apar atunci când nu vă stabiliți o direcție clară pentru voi înșivă, nu urmați o viziune care nu vă îndeplinește sau nu înțelegeți de ce faceți lucrurile pe care le faceți.

În continuarea articolului scris de James Clear, vom împărtăși o poveste, o soluție și un rezumat pentru fiecare etapă a eșecului. Sperăm că cel de-al 3-lea stadiu al erorilor vă va ajuta să navigați în hotărârea dificilă de a decide când să renunțați și când să vă ataşaţi de ea. Nu este perfectă, dar sper că o veți găsi utilă.

Etapa 1: Un eșec al tacticii

Sam Carpenter a devenit proprietar de mici afaceri în 1984. Folosind 5000 de dolari ca plată în avans, a cumpărat o afacere aflată în dificultate în Bend, Oregon și la redenumit Centratel.

Centratel a oferit un serviciu de răspuns telefonic non-stop pentru medici, medici veterinari și alte întreprinderi care aveau nevoie de operatori care să răspundă în orice moment, dar nu și-au putut permite să plătească un membru al personalului pentru a sta la birou în mod constant. Când a cumpărat afacerea, Carpenter spera că Centratel “ar fi într-o bună zi serviciul de răspuns telefonic de cea mai bună calitate din Statele Unite”.

Lucrurile nu au mers așa cum era de așteptat. Într-un interviu din 2012, Carpenter a descris primul său deceniu și jumătate din antreprenoriat, spunând:

“Practic, am lucrat 80-100 de ore pe săptămână timp de 15 ani. Eram un singur părinte a doi copii, credeți sau nu. Am fost foarte bolnav. Am fost cu tot felul de antidepresive și așa mai departe …

Vroiam să mă angajez cu un salariu și să renunţ la întreaga companie. Dacă vă puteți imagina o epavă nervoasă, o epavă fizică și apoi o puteți multiplica cu zece, asta am fost. A fost un oribil moment. “

Într-o seară, chiar înainte de a pierde un contract, Carpenter avea o realizare. Afacerea lui se lupta pentru că lipsea complet sistemele necesare pentru a obține performanțe optime. În cuvintele lui Carpenter: “Aveam tot felul de probleme pentru că toată lumea o făcea așa cum credeau că este mai bine”.

Carpenter a motivat că, dacă își poate perfecționa sistemele, atunci personalul său ar putea munci în fiecare zi folosind cele mai bune practici de a identifica şi aplana un incendiu. A început imediat să scrie toate procesele din cadrul afacerii.

– De exemplu, spuse el. “Avem o procedură în nouă faze pentru a răspunde la telefon la recepție. Toată lumea face acest lucru, este 100% cel mai bun mod de a face acest lucru, am luat un sistem organic și am făcut-o mecanică și am făcut-o perfectă.

În următorii doi ani, Carpenter a înregistrat și revizuit fiecare proces din companie. Cum să faceți o prezentare de vânzări. Cum se depune un cec. Cum se plătesc facturile clienților. Modul de procesare a salarizării. El a creat un manual pe care orice angajat l-ar putea ridica și urma pentru orice procedură din cadrul sistemului companiei prin sistem, pas cu pas.

Ce s-a întâmplat?

Săptămâna de lucru la Carpenter a scăzut rapid de la 100 de ore pe săptămână la mai puțin de 10 ore pe săptămână. Nu mai era necesar să facă față fiecărei situații de urgență, deoarece exista o procedură de ghidare a angajaților în fiecare situație. Pe măsură ce calitatea muncii lor s-a îmbunătățit, Centratel și-a majorat prețurile, iar marja de profit a companiei a explodat la 40%.

Astăzi, Centratel a crescut la aproape 60 de angajați și a sărbătorit recent cel de-al 30-lea an de activitate. Carpenter lucrează acum doar două ore pe săptămână.

Defectul tacticii

Fixarea erorii tacticii este o problema CUM. În cazul Centratel, au avut o viziune clară (a fi “serviciul de răspuns telefonic de cea mai bună calitate din Statele Unite”) și o bună strategie (piața serviciilor de răspuns telefonic a fost mare), dar nu știau cum să execute strategia și viziunea lor.

Există trei modalități principale de a remedia defecțiunile tactice.

  • Descrieţi procesul.
  • Măsurați rezultatele.
  • Revizuiți și ajustați tactica.

Înregistrați-vă procesul.  McDonald’s are peste 35.000 de locații din întreaga lume. De ce pot plug-and-play noi angajați în timp ce oferă încă un produs consistent? Pentru că au sisteme bine stabilit în loc pentru fiecare proces. Indiferent dacă conduceți o afacere, întrețineți o familie sau vă gestionați propria viață, construirea unor sisteme deosebite este crucială pentru reușită. Totul începe cu scrierea fiecărei etape specifice a procesului și elaborarea unei liste de verificare pe care o puteți urmări atunci când viața devine nebună.

Măsurați rezultatele.  Dacă ceva este important pentru dvs.,  măsurați-l . Dacă sunteți antreprenor,  măsurați numărul de apeluri pe care le efectuați în fiecare zi. Dacă sunteți scriitor, măsurați cât de frecvent publicați un articol nou. Dacă sunteți un sportiv,  măsurați cât de des vă antrenați. Dacă nu măsurați rezultatele dvs, cum veți ști ce tactici funcționează?

Revizuiți și ajustați tactica.  Lucrul obositor cu privire la eșecurile din Etapa 1 este că nu se opresc niciodată. Tactica care obișnuia să lucreze va deveni depășită. Tactica care a fost o idee rea înainte ar putea fi o idee bună acum. Trebuie să revizuiți constant și să vă îmbunătățiți modul în care vă faceți munca. Oamenii de succes renunță în mod obișnuit la tactici care nu își mișcă strategia și viziunea. Fixarea unei greşeli tactice nu este o slujbă unică, este un stil de viață.

Etapa 2: o nerespectare a strategiei

A fost martie 1999. Jeff Bezos, fondatorul companiei Amazon, tocmai a anunțat că compania sa va lansa un nou serviciu numit “Licitații Amazon” pentru a ajuta oamenii să vândă “virtual ceva online”. Ideea era să creeze ceva care ar putea concura cu eBay. Bezos știa că erau milioane de oameni cu bunuri de vândut și dorea ca Amazon să fie locul unde s-au întâmplat acele tranzacții.

Greg Linden, inginer de software pentru Amazon la momentul respectiv, îşi aminteşte spunând: “În spatele a fost un efort enorm. Oamenii din jurul companiei au schimbaţi de la proiectele lor. Întregul site licitații, cu toate caracteristicile eBay și multe altele, a fost construit de la zero. A fost proiectat, dezvoltat, testat și lansat în mai puțin de trei luni. ”

Licitațiile Amazon au fost un eșec spectaculos. Doar șase luni de la lansare, conducerea a realizat că proiectul nu merge nicăieri. În septembrie 1999, ei s-au grăbit să lanseze o nouă ofertă numită Amazon zShops. Această versiune a ideii a permis oricui, de la companii mari, persoanelor fizice să înființeze un magazin online și să vândă mărfuri prin Amazon.

Din nou, Amazon sa ciocnit și a ratat. Nici licitațiile Amazon și Amazon nu se desfășoară astăzi. În decembrie 2014, Bezos a menționat proiectele eșuate, spunând: “Am făcut miliarde de dolari de eșecuri la Amazon.com. Literalmente miliarde”.

Neînfricat, Amazon a încercat încă o dată să creeze o platformă pentru vânzătorii terță parte. În noiembrie 2000, au lansat Amazon Marketplace, care a permis oamenilor să vândă produse uzate împreună cu articolele noi de la Amazon. De exemplu, o mică librărie ar putea să-și vândă manualele folosite, alături de cele noi de la Amazon.

A mers. Marketplace a fost un succes rapid. În 2015, Amazon Marketplace a reprezentat aproape 50% din vânzările de 107 miliarde de dolari pe Amazon.com.

Stabilirea unui eșec al strategiei

Greşeala în strategie este CARE e problemă. Până în 1999, Amazon avea o viziune clară de a fi “compania cea mai importantă a clienților”. De asemenea, ei au fost determinaţi să facă, de aceea au reușit să lanseze licitațiile Amazon în doar trei luni. De ce și cum au fost abordate, dar şi ce era necunoscut?.

Există trei modalități principale de a remedia defecțiunile strategiei.

  • Lansați-l repede.
  • Fă-o ieftin.
  • Revizuiți-l rapid.

Lansați-l repede.  Unele idei funcționează mult mai bine decât altele, dar nimeni nu știe cu adevărat care idei funcționează până când nu le încerci. Nimeni nu știe din timp – nu se aventurează capitaliștii, nu oamenii inteligenți de la Amazon, nu prietenii sau membrii familiei. Toate planificarea și cercetarea și designul sunt doar pretexte. Îl iubesc pe Paul Graham, care a spus: “Nu ați început să lucrați cu adevărat la ideea dvs.până când ați testat-o”.

Din acest motiv, este esențială lansarea rapidă a strategiilor. Cu cât testați mai repede o strategie în lumea reală, cu atât mai rapid obțineți feedback dacă funcționează sau nu. Notați cronolog paşii operaţi de Amazon: Licitațiile Amazon au fost lansate în martie 1999. Amazon zShops a fost lansat în septembrie 1999. Amazon Marketplace a fost lansat în noiembrie 2000. Trei încercări uriașe în 20 de luni.

Fă-o ieftin. Presupunând că ați atins un nivel minim de calitate, cel mai bine este să testați noile strategii cât mai ieftin. În cazul în care nu reușiți să vă creșteți aria de succes, e necesar să aveţi resurse pentru a testa mai multe idei. În plus, a încerca are un alt scop crucial – reduce atașamentul la o anumită idee. Dacă investiți mult timp și bani într-o anumită strategie, va fi greu să renunțați la această strategie. Cu cât mai multă energie vă puneți în ceva, cu atât mai mult vă simțiți atasat de ea. Ideile de afaceri proaste, relațiile toxice și obiceiurile distrugătoare de toate felurile pot fi greu de renunțat odată ce devin parte a identității tale. Testarea de noi strategii evită în mod eficient aceste capcane și crește probabilitatea ca veți urma strategia care funcționează cel mai bine decât cea pe care ați investit cel mai mult.

Revizuiți rapid.  Strategiile sunt menite să fie revizuite și ajustate. Ar fi greu să găsiți un antreprenor, artist sau creator de succes, care face exact același lucru astăzi ca atunci când au început. Starbucks a vândut cafea și mașini de espresso timp de peste un deceniu, înainte de a-și deschide propriile magazine. 37 Signals a inceput ca o firma de web design inainte de a ajunge intr-o companie de software care valoreaza astazi peste 100 milioane dolari. Nintendo a făcut cărți de joc și aspiratoare înainte de a fi furat inimile iubitorilor de jocuri video de pretutindeni.

Prea mulți antreprenori cred că dacă prima lor idee de afaceri este un eșec, ei nu sunt buni pentru asta. Prea mulți artiști presupun că, dacă munca lor la început nu este lăudată, ei nu au calificarea necesară. Prea mulți oameni cred că dacă primele lor două sau trei relații sunt nefericite, nu vor găsi niciodată o dragoste adevărată.

Imaginați-vă dacă forțele naturii au lucrat în acest fel. Ce se întâmplă dacă mama natură s-a dat doar o singură lovitură creării vieții? Toți ar fi organisme cu o singură celulă. Din fericire, nu funcționează evoluția. De milioane de ani, viața sa adaptat, evoluat, revizuind și modelând până când a ajuns la speciile diverse și variate care locuiesc astăzi pe planeta noastră. Nu este cursul natural al lucrurilor să-ți dai seama totul la prima încercare.

Deci, dacă ideea dvs. originală este un eșec și simțiți că adaptați în mod constant, faceți mai bine o pauză. Schimbarea strategiei este normală. Este literalmente modul în care funcționează lumea. Trebuie să aşteptaţi.

Etapa 3: Nerespectarea viziunii

Ralph Waldo Emerson sa născut în Massachusetts în 1803. Tatăl său a fost ministru în Biserica Unitariană, care era atunci o ramură relativ populară a creștinismului.

Ca și tatăl său, Emerson a studiat la Harvard și a devenit pastor hirotonit. Spre deosebire de tatăl său, sa descoperit că nu este de acord cu multe dintre învățăturile bisericii după ce a slujit câțiva ani. Emerson a discutat cu liderii bisericii înainte de a scrie în cele din urmă: “Acest mod de a comemora pe Hristos nu este potrivit pentru mine. Acesta este motivul pentru care ar trebui să abandonez”.

Emerson a demisionat din biserică în 1832 și a petrecut în anul următor călătorind în întreaga Europă. Călătoriile și-au trezit imaginația și a trecut pe la prietenii filozofi și scriitori contemporani precum John Stuart Mill, William Wordsworth, Samuel Taylor Coleridge și Thomas Carlyle. Mai târziu, a fost scris că călătoriile sale la Paris au declanșat “un moment de intensitate aproape vizionară care la indepărtat de teologie și de știință”.

La întoarcerea în Statele Unite, Emerson a fondat Clubul transcendental, un grup de intelectuali din New England ca el însuși, care voiau să vorbească despre filozofie, cultură, știință și îmbunătățirea societății americane.

Explicația profundă a lui Emerson despre viața și valorile sale, care a început cu munca sa de pastor, s-a intensificat în timpul călătoriilor sale internaționale și a continuat cu întâlnirile Clubului Transcendental, l-a ajutat să-și dea seama de dorința de a deveni filosof și scriitor. El și-a petrecut restul anilor, urmărind idei independente și scriind eseuri și cărți care sunt încă evaluate astăzi.

Stabilirea unui defect al viziunii

Nerespectarea viziunii este problemă DE CE. Ele se întâmplă deoarece viziunea sau obiectivul tău pentru ceea ce vrei să devii nu se aliniază la paşii pe care îi faci.

Există trei modalități principale de a remedia defecțiunile viziunii.

  • Faceți inventarul vieții voastre.
  • Determinați ceea ce nu negociţi.
  • Navigați critica.

Faceți inventarul vieții voastre.  Oamenii rareori iau timp să se gândească critic la viziunea și valorile lor. Desigur, nu există nici o cerință care să spună că trebuie să dezvolți o viziune personală pentru munca sau viața ta. Mulți oameni preferă să meargă în fluxul comun și să ia viața așa cum merge. În teorie, asta e bine. Dar, în practică, există o problemă:

Dacă nu determinaţi o viziune pentru viața voastră, veți găsi adesea visul vostru în altcineva.

Ca mulți copii, Emerson a urmat drumul tatălui său la aceeași școală și aceeași profesie înainte de a-și deschide ochii și a realizat că nu era ceea ce voia el. Adoptarea viziunii altcuiva sau a ta, fie că e vorba de familie, prieteni, celebrități, șeful tău sau societatea în ansamblu, este puțin probabil să ducă la realizarea visului tău personal. Identitatea și obiceiurile tale trebuie aliniate.

Din această cauză, trebuie să vă faceți o evidență a vieții voastre. Ce vrei să faci? Cum doriți să vă petreceți zilele? Nu este treaba altcuiva să-ți dai seama de viziunea pentru viața ta. Asta se poate face numai de către dvs. Sugestia este să începeţi prin explorarea valorilor de baza. Apoi, revedeți-vă experiențele recente, scriind o analiză anuală sau făcând un raport de integritate .

Determinați ce nu veţi negocia niciodată. “Ne-negociabil” este singurul lucru pe care nu sunteți dispus să-l faceți, indiferent de ce. O greșeală obișnuită este aceea de a face strategia ne-negociabilă, atunci când ar trebui să fie viziunea dvs. Este foarte ușor să vă fixați ideea. Dar dacă te vei obișnui cu ceva, obișnuiți-vă cu viziunea, nu cu ideea. Fii ferm pe viziune, nu pe această versiune specială a ideii tale. Jeff Bezos a spus: “Suntem incapatanati de viziune. Suntem flexibili pe detalii.

Cheia este de a realiza că aproape totul este un detaliu – tactica, strategia, chiar modelul tău de afaceri. Dacă nu ne-negociabilul dvs. este un antreprenor de succes, atunci există multe modalități de a obține acea viziune. Dacă ne-negociabilul companiei Amazon este acela de a fi “cea mai mare companie în centrul clienților”, ei pot pierde miliarde pe Amazon Auctions și Amazon zShops și își ating scopul.

Odată ce sunteți încrezători în viziunea dvs., este rar să o pierdeți într-o singură lovitură. Sunt atâtea greșeli care duc la anihilarea completă a unui vis. Mai probabil, ați eșuat la un nivel de strategie și v-ați simțit demoralizat. Acest lucru a spulberat entuziasmul tău și nu ai renunțat pentru că ar trebui, ci pentru că ai simțit asta. Emoțiile tale te-au determinat să transformi un eșec în etapa 1 sau etapa 2 într-un eșec în etapa 3. Cele mai multe dintre greșelile pe care le presupun oamenii sunt Defectele Viziunii sunt de fapt Eșecurile Strategiei. Mulți antreprenori, artiști și creatori se agață de o versiune specială a ideii lor și când ideea eșuează, ei renunță și la viziune. Nu dezvoltați un sentiment de proprietate asupra unui lucru greșit. Există moduri aproape infinite de a vă atinge viziunea dacă sunteți dispus să fiți flexibili asupra detaliilor.

Fa-o acum! Nu pierde spiritul de a acţiona promt!

Navigați prin critici. Critica poate fi un indicator al strategiilor și tacticii eșuate, dar – presupunând că sunteți o persoană rezonabilă cu intenții bune – este rareori un indicator al unei viziuni eșuate. Dacă sunteți hotărât să faceți viziunea voastră un factor ne-negociabil în viața voastră și să nu renunțați la prima încercare, atunci trebuie să fiți dispuși să acceptaţi critica. Nu aveți nevoie să vă cereți scuze pentru lucrurile pe care le iubiți, dar trebuie să învățați cum să reacţionaţi la cei care urăsc.

A patra etapă a eșecului

Există încă o etapă a eșecului, despre care nu am vorbit: Eșecul oportunității.

Acestea sunt greșelile CARE. Ele apar atunci când societatea nu oferă oportunități egale pentru toți oamenii. Eșecurile de oportunitate sunt rezultatul multor factori complexe: vârsta, rasa, sexul, venitul, educația și multe altele.

De exemplu, există mii de oameni care trăiesc în mahalalele din India sau pe străzile din Bangladesh, care sunt mai inteligenți și mai talentați decât mine, dar trăind în societăţi foarte diferite, în mare măsură din cauza oportunităților pe care le au.

Scopul îți dă putere – niciodată nu știți cât de puternici sunteți

Eşecurile de oportunități merită un articol aparte și există multe lucruri pe care le putem face ca indivizi și ca o societate pentru a le reduce. Cu toate acestea, am ales să nu se concentreze asupra lor aici, deoarece eșecurile de oportunitate sunt greu de influențat. Între timp, viziunea, strategia și tactica sunt toate lucruri pe care le poți controla direct.

O notă finală privind neîndeplinirea obligațiilor

Sperăm că cadrul celor 3 etape de eșec vă va ajuta să clarificați unele dintre problemele cu care vă confruntați și cum să le rezolvați. Un lucru care poate să nu fie evident la prima vedere este modul în care diferitele etape pot avea un impact reciproc.

De exemplu, eșecurile tacticilor pot crea, uneori, destule haosuri pe care le credeți în mod greșit că aveți un eșec al viziunii. Imaginați-vă cum a simțit Sam Carpenter când a lucrat 100 de ore pe săptămână. Ar fi fost ușor să presupunem că viziunea sa de a fi antreprenor a fost eșecul când, de fapt, a fost doar tactici slabe care provoacă problema.

Uneori aveți nevoie de câteva tactici pentru a crea suficient spațiu pentru a-ți găsi strategia sau viziunea. De aceea, scriu despre lucruri cum ar fi – cum să vă gestionați rutina zilnică și cum să vă dați seama de capacităţile dvs. și de ce multitasking este un mit . Nu, aceste subiecte nu vor crea o viziune în schimbare globală prin ele însele. Dar ei ar putea clarifica suficient spațiu în calendarul tău pentru ca tu să ai o viziune care schimbă lumea.

Cu alte cuvinte, este posibil să nu mergeți pe calea greșită până la urmă. Doar că în jurul tău se învârte atât de mult praf, încât nu vezi calea. Descoperiți tactica și strategia potrivită – curățați praful din aer – și veți descoperi că viziunea apare deseori.